En helg går alldelesför fort!

Trots att man som sjuksköterska ofta jobbar oregelbundet och titt som tätt är ledig på vardagarna är det ändå någonting speciellt med helg och helgen som gått har verkligen gått i ett och den har gått så fort! I lördags eftermiddag var mamma, pappa, Lina och lilla Billy här på fika och efter det tog Rille och jag en powerwallk med hundarna innan vi alla fyra åkte hem till Elin L som bjöd på tacos innan melodifestivalspektaklet började. Loreen i all ära men jag tycker ändå Timoteij var de allra bästa och skulle lätt åkt till Eurovision! Mätta och stinna körde vi hem till Kungsbacka igen och jag kunde då för allt i världen inte somna! Tror klockan var närmare halv fyra när jag tillslut somnade och då var det ju bara två timmar till klockan ringde eftersom jag jobbade dag igår. Det var så ljust och härligt ute när jag vaknade att jag trodde jag försovit mig men icke...det måste vara våren som är här:-) Äntligen!
När jag kom hem från jobbet dröjde det inte länge innan Rilles mamma, pappa och systrar kom förbi på fika. Mycket fika hela helgen lång. Söndagskvällen avslutades med en promenad, ett ICA Maxibesök, lite havregrynsgröt och ett glas Martini innan jag somnade som en stock!
Idag ska både Rille och jag jobba kväll vilket betyder att hundarna får vara ensamma ett tag men jag tror helt ärligt det är ganska bra för dem. Så mycket som de flängt och varit med hela helgen behöver de lite lugn och ro.

Isa, Billy och Meya

Foto: Lina Vahlersvik (kolla in hennes blogg http://www.nattstad.se/LinaVahlersvik)

Lina och Meyatjejen=)

Notera den superdupergoda tårtan till vänster på bilden:-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0