Fluffmattan är allt bra ibland!


På eftermiddagen vaknade jag så sakterliga till liv igen efter en minst sagt seg dag och for iväg till Kungsbackaskogen där jag stämt en första träff med min andra projekthund och hans matte. Eller kanske ska säga tvärt om. Det var matte Ulla-Britt jag stämt träff med och hunden Orion fick så snällt hänga med. Orion är en svart cocker spaniel och helt underbart söt och trevlig! Vi gjorde inte så mycket mer än att bekanta oss med varandra och lite kontaktövningar för att jag inför nästa träff lättare ska kunna lägga upp en plan och den nästa gången är redan på lördag! Kul!

När jag kom hem fick Isa jobba för sin mat då Rille och jag hjälptes åt att gömma nästan hela fodergivan i fluffmattan i hallen=) Meya har fått aktivera sig tidigare idag med fokussök i en liten grushög jag hittade här utanför, lite lydnadsträning och lite balansövningar på saker som jag också hittade här utanför. Det är fördelen med att bo mitt i en byggarbetsplats, alla roliga saker som rör, pallar, stegar mm. Nackdelen är att det ligger minst lika mycket skit överallt som hundar kan skada sig på.  

Nu har jag precis bestämt mig för att tillfälligt ge upp hoppet om att få Meya och Isa att kunna gå fint i koppel, tryckt i mig en burk Cornichons och ska lägga mig för att vakna upp imorgon till en ledig och förhoppningsvis lite mindre täppt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0